T-AUTO Статии

🔆 ЗА НАС

Ние, от T-AUTO, притежаваме неоспорими предимства пред конкурентите си:

✔ предлагаме висококачествени и евтини услуги и автомобилни резервни части;

✔ конкурентни цени;

✔ голяма складова наличност, благодарение на която доставките ни винаги са бързи;

✔ механизъм за минимизиране на грешките в подбора и пазаруването;

 сплотен млад екип от експерти, готови да съдействат на всеки при избора и възникнали затруднения с работата в сайта.


🔆 ЗАЩО ДА НИ СЕ ДОВЕРИТЕ И ДА ИЗБЕРЕТЕ НАС?

Наша задача е да разбираме нуждите на клиентите си и след това да им представим точното решение. 

1. Ние сме отлично функционираща онлайн платформа 

Ние, от T-AUTO, работим в продължение на години, за да създадем отлично функционираща онлайн платформа. Наш приоритет винаги е било удобството на клиента. Наша мисия е да поддържаме на българския пазар толкова добре работещ сайт с богат асортимент.. През тези години ние работихме с цел да предоставим всичко необходимо на клиентите ни, за да могат да направят правилния избор и покупка и то само с няколко клика с мишката или върху екрана.  

2. Ние отговорно се грижим за имиджа си 

Ние, от T-AUTO, се грижим отговорно за своето реноме и държим на високото качество и на коректните търговски отношения. Всички наши партньори преминават през „сито“, състоящо се от строги правила, целящи осигуряване на максимално високо качество и произход на стоките. Заповядайте директно при нас, защото ние вече сме свършили тази работа за вас. 

3. Ние разполагаме с богат асортимент и складова база 

Ние, от T-AUTO, разполагаме с богат асортимент, благодарение на който може да намерите успешно търсената от вас стока, колкото и специфична да е тя. Също така ние поддържаме голяма складова база и държим в наличност множество от предложенията в сайта. Избирайки нас, вие няма да чакате доставката с дни, а ще я получите максимално бързо.  

4. Ние имаме сплотен екип от професионалисти 

Ние, от T-AUTO, сме сплотен екип от добри и вдъхновени хора, преследващи една мисия, а именно улесняването на потребителите и представянето на точното решение за тях. Ние сформирахме цял екип от професионалисти в областта. При затруднения в избора или при възникнали въпроси относно предлаганите от нас стоки и услуги, можете да се свържете веднага с нас на посочения телефон или другите указани начини за връзка с екипа ни. Нашите експерти с радост ще ви съдействат и отговорят компетентно. Заповядайте и на място в офисите ни в София! 

Доверете ни се и се присъединете към общността на доволните клиенти. Ние ви очакваме!


🔆 ВИДОВЕ ОКАЧВАНЕ НА АВТОМОБИЛ

Видовете окачване на автомобила могат да бъдат разделени в следните категории: зависимо, независимо и полунезависимо окачване. Всяка една от тези категории има различни видове, които ще разгледаме в следващите редове.  

Независимо окачване на автомобил – същност, видове 

Какво е независимо окачване на автомобил? 

При независимото окачване колелата на едната ос не са твърдо свързани. Движението на едното колело не предизвиква промяна в движението на другото. Тоест двете колела са независими едно от друго. Какво означава това? Ако едното колело срещне неравност по пътя, тази неравност няма да се отрази и на другото колело.  

След 2006 година започва произвеждането на автомобили с независимо окачване. Независимите системи за окачване стават възможни, благодарение на компютърни програми. Днес те присъстват в повечето съвременни автомобили. Това е така, заради предимствата им: 

 • подобрява комфорта при возене; 

 • подобрява сцеплението на гумите с пътната настилка, което води до устойчивост на автомобила при високи скорости и при завиване, както и до по-добра маневреност. 

Видове независимо окачване 

1. Окачване „Макферсон“ 

 Този вид окачване е независимо и е използвано от почти всеки голям автомобилен производител. Използва се предимно за предните колела и е базиран на триъгълен дизайн от две части – лост за управление и радиус, които заедно образуват триъгълник по отношение на шасито на автомобила.  

2. Многоточково независимо окачване 

 Многоточковото независимо окачване е система от няколко подвижни щанги – изискват се поне три странични и една вертикална (или задна). Този вид окачване създава по-добро качество на возене и управление, позволявайки на колелата да се движат плавно дори при големи неравности. 

 3. Двураменно независимо окачване 

 4. Торсинно независимо окачване 

 5. Пружинни 

  

Зависимо окачване на автомобил – същност, видове 

При зависимото окачване оста е разположена по ширината на автомобила и двете колела са свързани с твърд мост. Това означава, че когато едното колело направи конкретно движение, другото колело ще го последва. Този вид окачване е подходящо за леки автомобили. От друга страна то е изключително подходящо за автомобили, които се движат по неравни терени, като джипове 4х4 и SUV автомобили. 

Полунезависимо окачване – същност 

При полунезависимото окачване влиянието на едното колело върху другото съществува, но не е голямо. 


🔆КАКВИ СА ПОСЛЕДИЦИТЕ ОТ НЕНАВРЕМЕННА СМЯНА НА МАСЛЕН ФИЛТЪР?

Добре дошли при нас! Настоящата тема ще ви даде информация по въпроси, свързани с масления филтър на двигателя.  Пожелаваме ви приятно четене!

В тази статия вие ще се запознаете със:

   ✔ Същността и функциите на масления филтър;

    ✔ Признаци и последици от ненавременна смяна на маслен филтър;

    ✔ Правилен избор на маслен филтър;


Наша отговорност е периодично да сменяме масления филтър. Това е от основно значение за работата на двигателя. Неговата повреда би могла да доведе до много сериозни последици, които да струват скъпо. Зададено правило е да сменяме филтъра, когато сменяме и маслово.

Същност и функции на масления филтър

Масленият филтър е ключова част от системата за смазване на двигателя. Той е създаден с една цел - да филтрира ефективно двигателното (моторното) масло. В процеса на триене между два или повече елемента в даден механизъм се отделят фини метални частици. Функцията на масления филтър е именно това – да пречиства маслото от тези невидими за окото частици. 

С времето масленият филтър се замърсява и запушва, като тогава се налага неговата смяна. До какво може да доведе това, ще разберем в следващите редове. 

Устройството масления филтър се състои от:

    ✔ филтърен елемент - извършва пречистването на маслото;

    ✔ андренажен клапан – грижи се за правилния поток на маслото;

    ✔ байпасен клапан – поддържа потока на маслото към двигателя при всички условия (напр. когато масленият филтър е запушен и др.)


Как да разберем, че е време за смяна на масления филтър?

Признаци

Признак №1. Изтичане на масло

Запушеният маслен филтър може да предизвика изтичане на масло. Слабото изтичане може да доведе до големи проблеми!

Признак №2. Звуци от двигателя (познато като "метален" или "стържещ" звук)

Износеният маслен филтър може да доведе до липса на смазочно масло в двигателя. Когато това се случи, металите започват да се търкат един в друг, издавайки шум при работещ двигател. Това е признак, че има проблем с потока на маслото.

Признак №3. Драстична промяна в налягането

При този признак се наблюдава рязък спад в налягането на маслото, породен от грешка в потока му.

Какво да направим? Ако налягането на маслото рязко намалее, трябва да спрете автомобила си и да звъннете на експерт.

Признак №4. Мръсен ауспух

Сигурен признак за неизправен маслен филтър са черните и мръсни газове, излизащи от автомобила.

Последици от ненавременна смяна на маслен филтър

Опасности

Основно правило е винаги да сменяме масления филтър, когато подменяме и маслото. 

Редовната му смяна е  от първостепенно значение за работата на двигателя. Идеята е винаги да правим това преди филтъра да се е запушил или замърсил. Запушеният маслен филтър води до липса на смазочно масло в двигателя, а замърсеният – до загуба на характеристиките на маслото. Всичко това води до последици, някои от които могат да бъдат пагубни. Тези последици могат да бъдат:

   ✔ Загуба на мощност на двигателя - двигателят рязко намалява производителността си и става невъзможно да набере скорост;

   ✔ Ускорено износване на двигателя – поради недостатъчно количество смазочно масло в него;

    ✔ Възникнала вътрешна повреда на двигателя – поради ускореното износване и недостатъчното количество масло;

    ✔ По-висок разход на гориво – отново причината е недостатъчна смазочна дейност;

    ✔ „Маслен глад“ - една от възможните причини за него е ненавременната смяна на масления филтър;


Правилен избор на маслен филтър

Как да направим правилен избор на маслен филтър? Първо, всеки автомобилен производител дава информация относно подходящия филтър за двигателя на конкретния модел. Там той посочва размера, марката и специфичните му. особености. Второ, изборът ни трябва да бъде направен, след като сме взели под внимание следните три параметри:

    • съотношението между цена и качество;

    • каква е продължителността на експлоатацията на филтъра;

    • какво е количеството на филтрацията на филтъра.

Винаги избирайте висококачествени маслени филтри, за да осигурите по-дълъг живот на двигателя. 

В нашия онлайн магазин може да намерите подходящия за вас маслен филтър. Също така може да се свържете с човек от екипа ни и заедно да обсъдите детайлите. Нашите експерти с радост ще ви съдействат и ще получите компетентен отговор. Ние предлагаме само и единствено висококачествени авточасти с доказан произход и успяваме да държим едни от най-конкурентните цени на пазара.  Партньорите, с които работим, преминават през „сито“, което гарантира качеството и произхода на  всички стоки! Ние успяхме да се погрижим за всичко това и да осигурим спокойствие на клиентите си. 

Ние сме тук за вас. Очакваме ви!


🔆 ЗНАЧЕНИЕ НА ЛОГАТА НА АВТОМОБИЛНИТЕ МАРКИ


1. АLFA ROMEO 

Създадена: 1910 г.

Седалище: Торино, Италия

1.Червеният кръст олицетворява делата на Giovanni Da Rio, който е известен с това, че е бил първият, който изкачил стените на Ерусалим и издигнал кръст там по време на Първия кръстоносен поход.

Другата половина на логото е заета от един човек, който яде змия, която според сведенията ужасява местното население на Милано в началото на V в. сл. Хр. 

2.Логото на Alfa Romeo е може би едно от най-добрите в историята на автомобилната индустрия. То е елегантно и изпълнено с мистерия.

Червеният кръст в ляво е символ на Милано, докато в дясната част се вижда дракон/змия захапала мъж. Значението тук е доста скрито, а по-простото обяснение е следното: мъж от града на име Отоне Висконти спечелва битка срещу сарацински рицар и го убива. Той взема Сарацинския символ в Милано и затова той се появява върху баджа на Алфа. Може и да изглежда, че сякаш змията поглъща човека, но всъщност идеята е, че мъжът излиза от устата на звяра като пречистен – напълно нов човек.

2.AUDI 

Създадена: 1910 г.

Седалище: Инголстад, Германия

1.Емблемата на Ауди - "четирите кръга" е  една от най-старите за производители на автомобили в Германия. Логото символизира  сливането на четирите независими производителите на превозни средства: Audi, DKW, Horch и Wanderer. Заедно с марка NSU, които се присъединяват през 1969 г., тези дружества са корените на днешното AUDI AG.

След Втората световна война името Audi - което е латинската дума за "Слушайте!" - изчезва, но се възражда през 1965 г. с помощта на четирите  пръстена като лого. Самата компания е на повече от век. Новото лого, публикувано през септември 2009 г. търпи промени на шрифта, а също и подобрява на 3-измерния аспект на пръстените.

2.Логото на Audi е просто и чисто – без змии и скрити значения. Четирите кръга представляват четирите автомобилни компании (Audi, Horch, DKW, и Wanderer), които се обединяват през 1932 година под една компания – Auto Union.


3. Bayerische Motoren Werke AG  (BMW)

Създадена: 1916 г.

Седалище: Германия

1.BMW означава „Bavarian Motor Company”. Фирмата е създадена през 1913 г. и е със седалище в Мюнхен, Германия. Компанията стартира като авиационен производител на двигатели, откъдето идва и логото на компанията. Логото се състои от четири квадранта с променлив бял и син цвят.

Това е всъщност изображение на самолет витлото, на който се върти срещу ясно синьо небе. Логото представлява острие на бяла перка срещу синьото небе. Той отразява произхода на BMW като производител на военни авиационни двигатели по време на Втората световна война.Също така бяло и синьо са традиционните цветове на Бавария.

2.Вътрешният кръг в синьо и бяло често е погрешно смятан, че символизира движещата се перка на самолет. Всъщност, бялото и синьото са взаимствани от областта Бавария в Германия – но в обратен ред. Тогава е било нелегално да се ползват официални държавни символи за частни цели. Връзката с перка на самолет датира още от 1929 година, когато рисунка изобразява предната част на самолет и инициалите BMW написани отгоре.


4. CHEVROLET 

Създадена: 1911 г.

Седалище: Детройт, Мичиган

1.Chevrolet използва за първи път логото си през 1913.

На 3 ноември, 1911 автомобилният състезател и инженер Луи Шевроле станал съосновател на „Chevrolet Motor Company Car” с Уилям Дурант (сваления основател на General Motors) и инвестиционни партньори.

Смята се, че логото било проектирано върху тапет във френски хотел. Други твърдят, че дизайнът е подобен на  „швейцарски кръст” , в чест на родината на родителите на Chevrolet.

2.Съществуват четири теории за произхода на емблемата на Chevrolet. Първата свързва логото с ранен дизайн на постер от основателя на компанията – Уилям Дюрант. Втората теория е, че Дюрант е скицирал логото на маса в ресторант в паузата между две ястия, а третата теория е, че логото е вдъхновено от Coalettes – продукт на основаната на рафинирано гориво.

Четвъртата и финална теория е, че логото е стилизирана версия на кръста от Швейцарския флаг, тъй като Люис Шевролет е бил роден точно в Швейцария.


5. FERRARI 

Създадена: 1947 г.

Седалище: Маранело, Италия

1.Известният символ на Ferrari е черен буен кон на жълт фон, обикновено с буквите SF –„Scuderia Ferrari”.

Конят първоначално е бил символ на легендарния граф Франческо Барака от военновъздушните сили по време на Първата световна война, който го нарисувал върху неговите самолети. Според самия Енцо Ферари, историята зад най-разпознаваемото лого на автомобил е следната:

2.“Конят е бил изрисуван върху корпуса на боен самолет на Baracca от Първата Световна Война. През 1923 година срещнах Енрико Барака /бащата на героя/ и майка му Паулина, които ми казаха – Ферари, сложете това конче върху вашите автомобили! То ще ви донесе късмет. Конят беше и все още е черен, а ние добавихме жълт цвят за фон, който е символ на областта Модена.“


6. FIAT 

Създадена: 1899 г.

Седалище: Торино, Италия

1.FIAT е съкращение на „Fabbrica Italiana Automobili Torino” (Италиански автомобилен завод на Торино), основана от група инвеститори. Сегашното лого на марката се състои от главни букви „F-I-A-T”, изписани със сребърни линии. Компанията е основана в Торино на 12-ти юли 1899. Първият завод, открит през 1900 г. в Corso Dante, имал 235 служители, които произвели 24 автомобила. Първият автомобил, носещ марката Фиат е модел 4 HP.


7. FORD 

Създадена: 1903 г.

Седалище: Dearborn, Michigan

1.Овалната  форма на търговската марка  Форд е един от най-известните корпоративни символи в света и се използва в продължение на повече от 50 години.

Последното лого е син овал, което Ford налага през 2003 г. в чест на 100 години от съществуването на компанията. Логото е наименувано  "Centennial Blue Oval".


8. HYUNDAI 

Създадена: 1967 г.

Седалище: Сеул, Южна Корея

1. „Hyundai Motor Company” е южнокорейска компания за производство на автомобили. Техните коли са на разположение в много страни по целия свят. Логото на марката е с овална форма , а буквата „H”, символизиращ Hyundai. 

Също така логото е символ на желанието на компанията да се разширява. Овалната форма показва глобалната експанзия на компанията,а  наклонената буква "Н" е символ на двама души (дружеството и клиент), които се „ръкуват”.


9. JAGUAR 

Създадена:  1922 г.

Седалище: Coventry, England

1.Логото изобразява скачащ ягуар срещу името на компанията. Ягуарът вероятно е замислен с цел да олицетвори скоростта, мощта и бързината на колата. Емблемата „Jaguar” е поставена на предната част на колата. 

Колите Ягуар са дело на  британския производител на луксозни автомобили. През 1922 г. компанията е основана като  „Swallow Sidecar” от двама любители на мотоциклети - Уилям Лион и Уилям Уолмсли, а след това променя името си на Jaguar през 1945 година.


10.JEEP 

Създадена: 1941 г.

Седалище: Охайо, САЩ

1.Логото на Джип понастоящем представлява предната част на превозното средство. Тя се състои от два кръга, представляващи фарове, а вертикалните линии представляват решетката на предната част на колата. Jeep започва като военен автомобил и по-късно считан за модел на  Willys-Overland, така че първоначално не имал лого.

Вероятно най-близкото до Jeep лого се появява през 1963г. Интересното за тази емблема е, че никога не се появила на самата кола. Колата просто има името "Jeep". Логото се използва предимно за рекламни и маркетингови цели.


11.LAMBORGHINI 

Създадена: 1963 г.

Седалище: Сант`Aгата Болонезе, Италия

1.Логото на Ламборджини се свързва със зодиакалния знак – Телец (Бик) .

Любовта на Ferruccio Lamborghini към борбата с бикове е показана чрез логото и моделите на Ламборджини получават своите имена от известни бикове. В момента Ламборджини е дъщерно дружество на производителиТе на коли в Германия Аudi AG, което от своя страна е дъщерно дружество на Volkswagen.

2.Култовото лого на бика на Lamborghini произлиза от зодиакалния знак на Феручио Ламборгини /роден на 28 Април 1916 година/. Той е бил и фен на борбите с бикове – ето защо точно разярен бик се появява върху автомобилите.


12. MAZDA

Крилете в логото на Mazda символизират способността на компанията да полети към нови висини. В Mazda обичат символиката. Името на компанията идва от Ахура Мазда – богът на разума, интелигентността и хармонията в ранните азиатски цивилизации. То се съчетава добре с името на основателя Юхиро Матзуда. Сегашното лого е представено през 1998 г.


13.MERCEDES-BENZ 

Създадена: 1871 г.

Седалище: Щутгарт, Германия

1.Звездата с три върха определя доминирането на марката върху земята, небето и въздуха. Звездата се появява за първи път през 1909г. в Даймлер. През 1926 г.към  лаврова корона е добавена, за да подчертае  Съюза с маркара „Benz”. Сегашното лого с една звезда в кръг се използва за първи път през 1937 година.

2.Логото на Mercedes е една смела декларация за намерение, а не някои романтичен идеал или див звяр. Тривърхата звезда символизира доминацията на марката на земя, в море и във въздуха. Типично немско лого.


14. MITSUBISHI 

Създадена: 1970 г.

Седалище: Токио, Япония

1.Трите диаманта в логото на Митсубиши олицетворяват три флотилий на кораб, собственост на създателите на компанията и първата дейност на производителите на „Nippon” . Логото на Mitsubishi също е от тези, които малко хора предполагат откъде произлизат. Символът е във връзка с името на компанията. Mitsu на японски означава „три“, докато hishi /произнася се bishi/ значи воден кестен и е стара дума за означаване на формата на диамант и ромб.

Според Mitsubishi:

„Ятаро Ивасаки, именно основателят на старата компания е избрал трите диаманта за лого на компанията. Те се свързват и с трите ромба от семейния герб на Ивасаки“.


15. PEUGOT 

Създадена: 1882 г.

Седалище: Sochaux, France

1.Лъвът, изобразен на логото на Пежо първоначално  е разработен за символ на триони (сечива) и стоманени изделия. Той изобразявал трите качества на трионите – здравината на зъбите, гъвкавостта на острието и бързината на рязане.Първоначално предназначено за стоманените изделия, логото било регистрирано през 1858г. и през всичките тези години се свързва с успешно с марката Пежо.


16. PORSCHE 

Създадена: 1931 г.

Седалище: Щутгарт,  Германия

1.Логото на Порше почти се идентифицира с  герба на  на Щутгарт, който бил издигнат на мястото на конска ферма. Еленовите рога заедно с червените и черни ивици отстрани са част от владенията на  Wruttemberg Kingdom. Логото на Porsche е ясен пример на използване на герба на Вюртемберг – историческа област на Германия с център Щутгарт – мястото където се сглобяват колите.


17. RENAULT 

Основана: 1899 г.

Седалище: Булон -Биянкур, Франция

1.Първото лого на RENAULT  от 1900г.  изобразява инициалите на тримата „Братя Рено” -> Луис, Фердинанд и Марсел издълбан на медальон.

През 1906 г. компанията променя своето лого, за да изобрази предния край на колата като зъбно колело. През 1919 г. тя заменя своето лого с изображение на танк, което по-късно през 1923г.  компанията отново заменя с лого на решетка и въвежда името на колата Рено и своето лого за първи път. През 1925г. диамант заменя кръга и Рено става „диамантената марка”, както се нарича и днес. През 1946г. марката била национализирана, превръщайки се в „Regie Nationale des Usines Renault.”.

Името е добавено веднага към диамантената марката , която в момента е с жълт цвят.  Терминът „Regie Nationale”  отпаднал през 1959г. През 1972 г. Рено модернизира своето лого. Дизайнерът Victor Vaserely преработва логото под формата на 3-Д диамант.

През 1992г. то е уголемено и променено, което се смята като крачка напред към прогрес, качество и иновация. През 2004 г. Рено представя нова интерпретация на своето лого, поставено на светложълт фон -  символ на качество.


18. ROLLS ROYCE 

Основана: 1906 г.

Седалище:  Лондон

1.Логото на Ролс Ройс, съставена от двойно  „Р”, ясно символизира  марката Rolls Royce и двамата основатели на тази компания за производство на автомобили. През 1884 Frederick Henry Royce започва електро и механичен бизнес. Той прави първата си кола, "Royce"  в неговата фабрика в Манчестър през 1904 година.

По-късно той се запознава с Stewart Rolls Charles в хотел Манчестър на 04 май същата година и двамата се договорили, че ще произвеждат автомобили. Клаузата е добавена в договора, уточнявайки се  автомобилите да се наричат "Rolls-Royce".


19. SKODA 

Основана: 1895 г.

Седалище: Млада Болеслав, Чехия

1.Въпреки  че на логото на Шкода се гледа като на едно от най-оригиналните и стилистично изчистени  лога, авторът все още не е известен. Черното и зеленото лого, което се използва от 1994 г. насам, дава на марката Шкода голяма степен на оригиналност: черното  символизира стогодишната традиция, а зеленият цвят съпътства производствената среда.


20. SUBA

Значението на логото на Subaru е доста маскирано, но интересно. Subaru означава „обединен“ на Японски, но също и е името на клъстъра от звезди Плеяди. „Седемте сестри“ са едни от най-близките до земята звезди и едни от най-видимите с невъоръжено око. Причината за да се изобразят шест звезди на колите е, че те символизират шестте обединени компании, които съставляват Fuji Heavy Industries.


21. TOYOTA 

Основана: 1937 г.

Седалище: Токио, Япония

1.Логото на Тойота отразява три елипсовидни кръга,  изобразяващи сърцето на клиента в сърцето на продукта. Двете перпендикулярни елипси в центъра олицетворяват отношенията на взаимно доверие между клиента и марката Тойота. Тези овали се свързват,  за да символизират буквата "T" -> Toyota.  Пространството  на заден фон предполага глобалната експанзия на технологията на Тойота и неограничения потенциал на компанията.


21. VOLVO

Основана: 1927 г.

Седалище: Готенбърг, Швеция

1.Логото  на Волво е древен символ, който представлява  кръг със стрелка насочена  диагонално нагоре  и на дясно. „Volvo”  всъщност означава "търкалям" на латински и произлиза от латинската дума "volvere", което значи "да се търкаля". Самото име произлиза от компанията, която е произвеждала лагери за автомобилната промишленост.


🔆 ЗНАЧЕНИЕ НА ИМЕНАТА НА АВТОМОБИЛНИТЕ МАРКИ


1. ALFA ROMEO

Alfa например няма нищо общо с гръцката буква "Alpha", а е съкращение. През 1910 година в Милано е основана „Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”, чиято абревиатура е A.L.F.A.. От 1915 година в бизнеса се включва и предприемачът Никола Ромео, който поема и управлението.


2. ASTON MARTIN

Тук може да се предположи, че става дума за господата Aston и Martin. Предположението е наполовина вярно. Лионел Мартин и Роберт Брамфорд, собственици на автомобилна фабрика в Кензингтън, конструират първия си автомобил през 1914 година. Името Aston Martin идва от планинско състезание в Астън Клинтън, спечелено от Мартин година по-рано.


3. AUDI

След нерешим спор с основаната от него и едноименна фирма, Аугуст Хорх основава през 1910 година марката Audi. В началото получил съдебен отказ да използва отново собственото си име. Решението било намерено от сина на служител на фирмата. На латински „Audi“ означава "слушай" или „Horch!“. В началото на 30-те години на миналия век Audi се слива с фирмата DKW, Wanderer и Horch като четирите компании образуват Auto-Union, чието лого вече са четирите ринга. След войната те се слагат на автомобили с марката DKW, продавани по-късно и като „Auto-Union“. За да се направи ясно разграничение от двутактовите машини на DKW, първият четиритактов модел от 1965 става отново Audi. Четирите ринга остават в логото, дори когато през 1969 Audi поглъща NSU.


4. BMW

В основата на BMW са основаните през 1913 година Рап-моторни заводи (Rapp-Motorenwerke) в Мюнхен. Те се обединили със самолетната фабрика на Густав Ото и се нарекли в началото „Bayerische Flugzeugwerke“ - Баварски самолетни заводи, а от 1917 година се прекръстили на „Bayerische Motoren Werke“. Синьото и бялото в логото пък съответства на цветовете на провинция Бавария. Цяло десетилетие по-късно стартира автомобилното производство в Айзенах.


5. BYD

Китайците също имат готини автомобилни имена: Абревиатурата BYD означава „Build your dreams“, "изгради мечтите си".


6. CADILLAC

Интересна история се крие зад името Cadillac: основаното през 1902 година предприятие първоначално се казва Henry Ford Company. Няколко месеца по-късно главният инженер Хенри Форд скъсал отношения с компанията, за да основе своя собствена нова фирма. Негов наследник станал Хенри Лиланд, който избрал новото име Cadillac. Така се казвал човекът, основал Детройт в далечната 1701 година: французинът Антоан де ла Моте Кадилак - Antoine de la Mothe Cadillac.


7. CHEVROLET

Една от най-големите американски марки има европейски корени: Луи Шевроле (Louis Joseph Chevrolet) е роден през 1878 година в Швейцария и по-точно в La Chaux-de-Fond. Той работил във Франция за автомобилната фабрика Mors. През 1905 емигрирал първо в Канада, а по-късно и в САЩ, където пожънал успехи като автомобилен състезател. През 1911 основателят на General Motors Уилям Дюран ( William Durant) създал нова марка, кръстена на Chevrolet. Той от своя страна напуснал фирмата скоро след това, поради "различия в мненията".


8. Citroën

Двойният шеврон на Citroën е едно от най-старите лога. Основателят на компанията Андре Ситроен избрал за лого техническото обозначение на един от по-старите продукти, които бил произвеждал - зъбните колела. Любопитен детайл - от 1908 до 1913 Ситроен работи за фирмата Mors, където малко преди това работил и Луи Шевроле.


9. DACIA

Дачия е била провинция на Римската империя на територията на днешна Румъния. Заводът на Dacia е основан през 1952, а от 60-те години в него се произвеждат модели на Renault по лиценз. От 1999 Dacia е собственост на Renault.


10. HYUNDAI

Логото на Hyundai съдържа буквата "H", но само на пръв поглед. Всъщност представлява символично ръкостискане на производител и клиент. Фирмата е основана през 1967 като първоначално произвежда Ford Cortina по лиценз. Думата "Hyundai" означава "модерност".  Концернът иначе е активен в много сфери - така например най-голямото пристанище в света в южнокорейския Улсан е собственост на Hyundai.


11. JAGUAR

Основаната в Ковънтри през 1927 марка първоначално се казва „Swallow Sidecars“, накратко SS. След 1945 съкращението SS се оказва твърде неудобно за употреба по разбираеми причини, още повече че нацистите били сринали Ковънтри.


12. LEXUS

В средата на 80-те рекламната агенция Saatchi & Saatchi се опитва да измисли подходящо име за луксозна марка на Toyota, която да се продава на американския пазар. От общо 219 предложения било избрано името „Alexis“, защото по същото време фигурата на Алексис Керингтън от ТВ сериала Denver-Clan се радвала на особена популярност. „Alexis“ после станал на „Lexus“. Понятието трябва да навява мисли за лукс и елегантност, но няма някакво по-дълбоко значение.


13. LINCOLN 

Помните ли Хенри Лиланд, основателят на Cadillac? След като напуска марката, той основава заедно с брат си Уилфред през 1920 година фирмата Lincoln. С това име Лиланд искал да почете президента на САЩ от детските му (на Лиланд) години. Само две години по-късно обаче фирмата Lincoln е пред банкрут, а помощта идва от мъжа, когото Лиланд наследява преди това при Cadillac - Хенри Форд.


14. LOTUS

Какво общо имат спортните коли с едноименното водно цвете? Фирмата е основана през 1952 от Колин Чапман. До наши дни е неясно, защо той е избрал точно това име, но мнозина подозират, че това е бил галеният прякор на съпругата му. Други са склонни да търсят връзка с мистицизма на Далечния Изток. 


15. MAZDA

Някои любители на виното вероятно често се сещат за Mazda. Японското предприятие стартира бизнес под името Toyo Cork Kogyo през 1920 г., занимавайки се с преработка на корк. Името Mazda е свързано с богинята Ahura Mazda (древноиранска религия), въпреки че звучи подобно на това на основателя на компанията Matsuda.


16. MERCEDES

Тук вече трябва да сме много благодарни на Емил Йелинек, че не е кръстил дъщеря си Матилде или Брунхилде... Йелинек бил запален състезател и често поръчвал нови модели на Daimler. Освен това бил и представител на компанията в Ница. Моделът от 1901 година с мощност 35 к.с. бил, според Йелинек, толкова сполучлив, че заслужавал да носи името на дъщеря му Mercedes. В състезания той често използвал псевдонима „Monsieur Mercedes“. През 1926 Daimler и Benz се слели като сформирали Daimler-Benz, а автомобилите се казвали вече Mercedes-Benz или разговорно само Mercedes. Така и до ден днешен, въпреки че концернът се казва само Daimler.


17. SKODA

Дългите имена обикновено са неудобни - така и в този случай: „Akciova Spolecnot Skodovy Zavody“ е едно от най-големите индустриални предприятия на Австро-Унгарската империя. След края на Първата световна война името е променено на Skoda, а седалището на компанията е преместено в Пилзен. През 1925 Skoda поглъща автомобилната фабрика Laurin & Klement в Млада Болеслав. От 1929 всички автомобили се казват Skoda. А от 1991 Skoda е собственост на концерна VW.


18. SMART

Името Smart идва от „Swatch Mercedes Art“. Първоначалната идея за микроавтомобилите е на швейцарския производител на часовници и основател на Swatch Николас Хайек. Той изоставя проекта Smart преди старта на серийното производство.







Няма коментари:

Публикуване на коментар